Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 3 september 2022

Västervik, CHECK

 Supertrevlig resa och idag lyckades jag faktiskt sova ut. Jag var förstås vaken och kissade, min vana trogen, men redan kl 5 vilket vara bra för det var lätt att somna om. Till kvart i tio! Wohoo!

Jag har tagit ledigt i helgen. Det har jag egentligen inte tid med men jag måste, för jag behövde rensa och städa, och nu är gammal skit borta och det börjar bli lite ordning och RENT. Sofföverdragen är tvättade, alla gamla kuddar är slängda och nya inköpta. Det känns så skönt för det har jag dragit på länge men ville inte ha nya kuddar innan soffan var tvättad. 




I morgon ska jag ta tag i förrådet där lådstapeln ju har rasat, och sedan tvätta badrummet från golv till tak. Om jag orkar själv ska jag ta upp byrån som står i förrådet och äntligen hiva min trasiga tv-bänk med sneda hjul som gör djupa märken i parketten. Annars får jag vänta på att Jonathan kommer hit någon gång. Så länge kan jag ju i alla fall städa upp alla plastlådor som har fallit och slänga gammal skit som har landat i förrådet "så länge". Även om det är fyra trappor ned så stör o-ordningen mig. Jag behöver också fixa med kläder, flytta fram och tillbaka, för sommarkläderna kan jag ju hänga längst in i den stora garderoben nu.

Från och med 1a september är också nya parkeringsplatsen invigd. Idag backade jag ut och det funkade bra andra försöket, första lite sämre. Om bilen bredvid alltid är densamma kommer det att gå galant, det blir värre om en stor jäkel kommer att stå där igen, som häromdagen. 

Typ så denna lördagskväll. Hoppas att ni också har det bra!

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Som du jobbar på!
Jag har kommit långt i din nya bok, jag tycker den är mycket bra 😊

Åsa Hellberg sa...

Åh, vad roligt att höra. Tusen tack!