Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 7 september 2022

Jag tycker att min röst är så viktig.

 Alltså den jag lägger i valurnan. Det är som om hela valet står och faller med hur jag röstar. I år var det svårt, fast ändå lätt. Jag röstade mer emot än för men var osäker på vilket av emot-partierna som skulle få min röst. 

Det var det. Jag har gjort min PLIKT som medborgare och det känns fantastiskt bra och stort och starkt. 

Idag ska jag jobba och senare åka till stan och gå på releasefest till Lina Bengtsdotter som släpper sin nya bok Lågorna. Jag har börjat lyssna, hon skriver otroligt bra!

I morgon upprepas proceduren men då ska jag på musikal och före det äta middag i stan. 

Nästa vecka ska jag på: 

tisdag kolla synen igen, 

på onsdag till fotvård, 

torsdag ny releasefest och 

på fredagen stor fest med mina arbetskamrater från Kraft Foods. 

Veckan efter är det BOKMÄSSA! Jag kör bil och åker på torsdag förmiddag. Mitt första framträdande är redan fredag morgon på en bloggfrukost och just fredag har jag tre grejer jag är med på. På lördag bara en, men stannar ändå till söndag morgon då jag kör hem igen. 

Då kommer mina sista intensiva dagar med det här manuset, jag har en poddintervju som stör mitt i den veckan, men det får gå. Jag ska försöka jobba även den dagen. 18 arbetsdagar kvar (ev 22 om jag inte är ledig en enda dag utöver bokmässedagarna). 

Det SKA gå!



Dagens Farstabild, när brandlukt inte längre tränger in genom fönster och dörrar som det gjorde igår. En skogsbrand i grannkommunen Huddinge gjorde att det även luktade i Farsta. 


2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Jag har också gjort min plikt. Rätt eller fel är svårt att veta. Även för mig handlar det mest om att rösta emot. Men vilket som är bäst då, det är inte lätt att veta.

Åsa Hellberg sa...

Nej, jag håller med om det!