Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 21 september 2022

I sängen på ett hotell i Linköping,

 efter en fin teaterupplevelse. Det var en annorlunda berättad historia. Come from away. Googla.









I morgon ska jag upp tidigt och tvätta håret, så jag slipper det fredag morgon eftersom jag ska vara på plats redan 7.45. 

Sedan drar jag någon gång på förmiddagen, innan jag åker skulle vilja få tag på någon som kan göra ett hål ett skärp. Det funkar finfint i midjan, men ibland på jeans som hänger lite mer på höften, så behöver det vara större och det saknas hål till det. Antar att en vanligt skomakarbar fixar det lätt som en plätt. Ska googla var närmaste finns. 

Annars har jag tid att göra det i Göteborg i morgon också. Min första punkt är ju först på fredag. Då har jag tre grejer, och på kvällen ska jag äta middag med Madde och Anders. Jag var inbjuden på en författarmiddag med min förläggare och några till, men utan att jag visste om det (det blev ett missförstånd runt den inbjudan), och då hade jag redan bestämt med Madde. Det bestämde vi redan i somras, faktiskt. 

Kul att vi får ihop det den här mässan. Hon har förra julens gran stående på balkongen, den var för fin och full av skott för att slängas då, så den vill man ju se om den fortfarande lever (den gjorde det i somras i alla fall). De bor inte alls långt från mässan, så jag kvistar lätt dit på granbesök!

Typ så, nu ska jag se Grey´s anatomy. Igen. Eller Suits. Igen. Fast Suits är bara andra gången!

Hejhej.


3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Hoppas du sov gott i hotellsängen! Ha en fin torsdag!

Anonym sa...

Du fixar hålet själv med en HÅLTÅNG som bl.a finns hos Clas O för 79,90!
/ Carin

Åsa Hellberg sa...

Eva-Lotta, tack!

Carin: skomakaren gjorde det gratis!