Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 12 maj 2014

Åsas finurblogg presenterar

Vindskydd!
Min fina stora balkong är lite blåsig, och jag har funderat och funderat och funderat på hur jag ska fixa ett bra skydd så att det blir mysigt att hänga där även om vinden tar i.
Och så slog det mig när jag gick förbi Chili; jag ska använda rumsavdelare. En på varje sida av balkongen.
Den går att fästa i balkongräcket och om man är smart så gör man det med spännremmar som är enkla att lossa om man inte behöver ha hela skyddet utfällt.
Strålande idé om ni frågar mig!






Det ska ju äntligen bli vår, sägs det.
Och jag måste ha växter. Många.
För ett par år sedan hade jag en jordgubbsplanta och den gladde mig en hel sommar med en gubbe då och då. Förhoppningsvis får jag tag på det i år också.
Den här balkongen är ju inte inglasad, och det är lite mer tricky med tanke på regn och sånt, men jag siktar på en otroligt fin sommar.
Och på finurliga vindskydd.

5 kommentarer:

Izabella sa...

Jag gillar din finurliga vindskydd!

Evelina sa...

Har precis lånat hem "Sonjas sista vilja" efter att ha blivit tipsad om den....Ser framemot att krypa ner och börja läsa den =)

Ezter sa...

Då har Evelina ovan en trevlig stund att se fram emot :)
Så himla smart med vindskyddet! Snyggt också! Man kan köpa (eller plantera själv) jordgubbsplantor i ampel :) Det låter smart tycker jag!

Åsa Hellberg sa...

Izabella: Eller hur? Vi får se hur de fungerar när jag hämtar hem dem:)

Evelina; vad roligt. Hoppas att du tycker om den.

Ezter; tack! Och ampeljordgubbar låter grymt.

Anonym sa...

Snyggt!