Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 22 maj 2014

En Sonjarecension.

Från en man. Det är inte ofta jag hittar sådana. Däremot har jag fått flera mail från män som har behållning av mina romantiska komedier.

Huruvuda tyska män har det eller inte, låter jag vara osagt, men den tyska upplagan av Sonjas sista vilja Sommerfreundinnen har gått in på der Spiegels topplista nästa vecka, meddelar mitt Tyska förlag Ullstein. På plats 29.
Det är helt galet roligt. Jag tror att det ligger 200 böcker på den listan. Både jag och förlaget jublar.
I Tyskland ges hon direkt ut i pocket, vilket jag inte tror man gör i Sverige alls. Möjligtvis provade något förlag det greppet för några år sedan, men det föll nog inte så väl ut.

Alltså Hurra för Sonja!
Och hurra för En liten värld som tickar och går jättebra i svenska butiker.
Här ligger den tvåa på Coop Forums topplista i Vällingby.
Vet ni. Jag älskar mitt jobb!






6 kommentarer:

Singelmamman sa...

Hurra!

Simona sa...

Mycket bra!

Ezter sa...

Hurra för Åsa som skapar dessa fantastiska kvinnor!

Anonym sa...

Jag har ju helt missat "en liten värld", men reserverade den på biblioteket igår. Får dock vänta ett tag då jag hamnade på köplats 14. Så tills det plingar till i mobilen att den finns att hämta får jag läsa Håkan Östlundhs och Viveca Stens senaste alster.

Kram på dig vackra, begåvade kvinna!

Anonym sa...

Hurra och grattis Åsa!

Åsa Hellberg sa...

Hurra och tack, allihop!

Och Petra, oj, vilken kö. Kan de inte ta in fler böcker (tjoho:):)