Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 8 maj 2014

MPG som hon kallas,

Malin Persson Giolito, får för sig att uppdatera sin blogg emellanåt.
Det är bra läsning, även om det går alldeles för långt mellan gångerna.

För mig är det självklart att rösta.
Jag ska ta de hemmavarande ungdomarna i hampan (som jag faktiskt inte tror behövs) och högtidligt gå de 50 meterna till vår röstlokal.
Jag älskar att få göra min röst hörd genom val.

Nu gör jag valet att sova en stund.
Det är tio mil till Västerås och jag vill vara pigg när jag kör hem därifrån sent ikväll.

Inga kommentarer: