Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 31 maj 2014

Nu och i morgon.

Detaljer.
Räta ut något frågetecken.
Ändra lite i en scen.
Skriva epilogen.

Åt socker igår och det är första gången jag kopplar det till att sova illa. Vaknade vid ett och sedan var det kört ett tag, ungefär som det kan bli när jag har druckit kaffe för sent, och tror faktiskt att godiset var boven.
Äter så lite socker just nu att kroppen kanske reagerar när jag vräker i mig, som igår.
Måste nog hitta något annat fredagsmys.

I alla fall.
Är vaken och är tillräckligt pigg i några timmar.
Och idag är jag glad igen.
Ikväll ska vi äta ute och fira färdigt manus.
Tjoho!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vispad grädde med banan som får stå kallt ett tag - pudra på lite o´boy. Det finns med mindre socker.
Gott - men det måste stå ett tag så att smaken kommer fram.
Sanna

Anonym sa...

Hade lite bråttom att skicka iväg meddelandet:
Vill du kan du ha i någon typ av nötter också - det "ska" vara valnötter (men jag gillar inte valnötterna i).
Sanna

Ebba Range sa...

Keso med mosad banan och en massa kanel. Kanel ser till att blodsockret sköter sig. Mums!

Snäckskalsdalen. sa...

Äsch, du hämtar snart igen dig och lite fredagsgodis måste man väl få nån gång om man vill. Jag har inget sockersug, så det är lätt att säga. Jag vill ha mat i stället! Kram