Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 25 maj 2014

God morgon.

8 timmar senare är jag rätt pigg. Hurra.

Någon ledig dag blir det inte, istället drar jag igång direkt med redigeringen av Sara.
Lämning nästa helg och sedan har jag faktiskt tänkt att vara ledig lite.
Jag ska till västkusten och där har jag två arbetsdagar (signeringar) men annars ska jag hänga med min familj (läs syskonbarn) och Nisse, som också kommer eftersom det är en långhelg.

Jag ska också fundera vidare på alla idéer som ploppar runt i huvudet. Idéer som alltid bara är som ett tema (typ tre vänner, en död), aldrig en helt bok. Den kommer, som ni vet vid det här laget, först när jag skriver.
Och på tal om det så skriver jag just nu på nya datorn igen.
Det går verkligen sådär, men jag är rätt bra på att träna så till sist fattar jag nog den här också.
Men nu tänker jag byta till den andra.
Det är ju inget fel på den annat än att elkontakten glappar.

Glöm inte att rösta idag!
Hejhopp.



Inga kommentarer: