Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 15 maj 2014

Jag ligger exakt en timma

efter mitt planerade schema men det gör ingenting.
Trots över två timmar i soffan i går eftermiddag somnade jag galant och sov i exakt åtta timmar vilket väl var precis vad jag behövde.
Har jag sagt att jag älskar mitt östrogen?
Det har gjort så mycket för mig att det känns som ett nytt liv.

Först nu förstår jag att jag nog har varit i klimakteriet rätt länge, men att jag frös istället för att svettas i början.
Nu är jag perfekt tempererad, har inte frusit en dag (hemma-inne) sedan jag började medicinera.
Jag är så glad för att jag var en lämplig kandidat (ingen bröstcancer mamma/mormor, ingen livmoder = behöver bara östrogen, inte gestagen).
Man behöver dock ha lite koll på äggstockarna.

I helgen kommer sommaren.
Är inte det helt underbart?

Nu ska jag skriva i min underbara nästa roman.
Jag tror att den blir bra, hurra!

5 kommentarer:

Ezter sa...

Att sommaren kommer låter underbart! Vi ska på äppleblomssafari, så det är tacksamt om det är sol ;)

Hanna Lans sa...

Hurra! Både för dig och för att sommaren kommer.

Linas drake sa...

Härligt Åsa, både att du mår så bra och att värmen kommer!

Ska bli spännande att så småningom se vad du skriver på.

Ebba Range sa...

Visst är det en undermedicin - det brukar jag säga när jag hämtar ut min "Divi" på Apoteket. Men i förrgår fanns det ingen ... kanske idag.

Sommaren är hur välkommen som helst!

Åsa Hellberg sa...

Ezter; äppelblomssafari låter fantastiskt!

Hanna; hurra!

Lina; nästa vår vet vi! :)

Ebba; visst är den?!