Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 29 maj 2014

Nu är manuset skickat till Nisse.

Iiiiii.

Min femte bok.
Färdigskriven.

I alla fall innan den kommer tillbaka från min förläggare igen.
Slutkorret blir inte förrän i december.

Så vi är i mycket god tid. Mycket, mycket god tid. Det är bra, det ger oss möjlighet att göra allt för att också detta ska bli en framgångsrik bok (men att slå 40 tusen En liten värld blir nog svårt ...)

Sista veckan i juni fotar vi omslag.
Och första juli börjar jag skriva på bok nummer sex.

Har jag sagt att jag älskar mitt jobb?

Någon frågade efter bilder på mig igår, men jag lyckades faktiskt undgå varje kamera.
Det är synd, för min klänning var smashing och värd att visas upp.
Nästa gång!

2 kommentarer:

Spader Madame sa...

Grattis! Jäkligt bra jobbat, Åsa!

Simona sa...

HUrra!