Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 3 maj 2014

För exakt två år sedan

hade vi releasefrukost för den säkerligen viktigaste boken i mitt liv, oavsett vad som händer med de anra.
Utan Sonjas sista vilja hade jag inte suttit här och sett ut över en mörk himmel ... alltså på riktigt mörk (i det verkliga livet är det mesta ljust och fint.)
Mörk himmel, och det var idag jag skulle ta ledigt hade jag tänkt.
Sola och sånt.
Det har jag gjort pyttelite under veckan, men idag tänkte jag gå all in.
Ha en enda dag när jag inte har fokus på manus och research.

Igår fick jag en specialvisning av "the ambassadorsuite." (för jag bad om det. För jag är författare och kan be om saker. Det är fantastiskt.)
180 kvadrat. 700 Euro per natt.
Här är salongen och utanför ligger poolen.

6 kommentarer:

Fru Venus sa...

Underbara stolar!
Du får ge dig ut på äventyr idag, vem vet vad du får för inspiration ;-)

Agneta sa...

Utsikten!

Robert W sa...

"Och resten är historia" brukar det väl heta... :D

Izabella sa...

Underbart!

Anonym sa...

Vill bara tacka dig för en av mina bästa läsupplevelser någonsin! tack för att du gav mig chansen att möta Sonja och hennes underbara vänner!
Lova mig en sak bara : sluta aldrig att skriva! !
Varma skånekramar! !
// Kicki

Åsa Hellberg sa...

Kicki; tusen tusen tack!!!