Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 14 januari 2018

Inte har jag läst igenom något som jag måste,

och nu börjar det bli lite sent att börja för om ett par timmar ska jag vara träffa min lilla Stockholmsfamilj som idag är utökad med en tvilling från Östersund. Vi ska på  bio.
The greatest showman, som har fått så fina betyg.
Störtmysigt.
Och innan det måste jag ju piffa till mig, vilket tar en liten stund ...

Ikväll då, undrar ni?
NÄ, kvällar funkar inte, så istället får det bli i morgon.
Mitt enda engagemang då är en trevlig lunch, men om jag ser till att gå upp i tid hinner jag lite på förmiddagen och sedan efter lunchen eftersom jag och min gamla chef ska äta i Årstadal.

Jaha, det var det.
En bild på Hugh Jackman, som spelar huvudrollen i filmen vi ska se, gör ju inte ont så här en söndag.
Hoppas att ni också har en härlig helg!



1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Då hoppas jag du får en trevlig dag!