Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 11 april 2018

Det finns ingen plats för mig att jobba


äta, se på tv, utöver ena hörnet på soffan där jag sitter och tar det här fotot.

Idag ska de komma och måla klart sovrummet som blev så ljust grått att det inte går att skilja från den vita väggen. Jaja ...
Igår målades första lagret men jag hann vädra tillräckligt för att kunna sova där.
Det går inte att stå vid skrivbordet för alla möbler är tryckta mot ena väggen.

Eftersom en av målarna vabbar så är det bara en person som kommer och jag hoppas så att hon hinner vardagsrummet idag också.
Jag behöver mitt liv tillbaka för att kunna jobba ordentligt. Egentligen skulle jag på födelsedagskalas på lördag men det har jag ställt in. Till helgen borde det vara klart här så att jag kan få jobba helt ostört. Håll en tumme!

Jag vet. Jag gnäller. Jag önskar att jag hade vetat att det var så här det skulle bli så att jag var förberedd, det är nog mest det.

Nu ska jag jobba innan södersolen kommer in i min soffa, för den går rakt in i skärmen på datorn. Så här dags är perfekt.
Tjoho.



1 kommentar:

eval8 sa...

Finns det inget bibliotek eller café i närheten som du kan sätta dig och jobba på? I nödfall, tänker jag?