Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 24 april 2018

Inser plötsligt att om tre veckor är vi på semester, mamma och jag,

och jag hade en känsla av att jag nog i alla fall hade fyra veckor till på mig att jobba med Flanagans. Jaja. På ett eller annat sätt ska det nog gå ändå.
Men vissa dagar går bort.
Fredag, på grund av träffa med barn.
Måndag-tisdag på grund av deklarationer.
Sedan någon dag för transport till väskusten och någon dag där, innan vi åker vidare mot Landvetter och Göteborg.
Så tidig start varje dag ser ut att vara det bästa, för då får jag oftast rätt hög fart och är produktiv.

Idag efter jobbet ska jag på Ninni Schulmans release.
Hon släpper den här, en klaustrofobisk relationsrysare enligt bokomslaget:

Bara du.


Ska bli buskul!

Men först jobb.
Ingen relationsrysare men rysligt kul att skriva.




Inga kommentarer: