Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 25 april 2018

Nu blir det mindre jobb i några dagar.

Tur då att jag har haft ett par riktigt bra dagar.
I morgon ska jag äntligen sätta på sommardäcken och sedan ska jag ju till frissan. På fredag ska vi vaccinera oss mot TBE, gå på Skansen, äta sen lunch och sedan gå på bio.

Lördag och söndag behöver jag jobba för att inte tappa fart, men på måndag måste jag samla ihop alla räkenskaper.
Båda årsvis, och kvartalsvis moms, ska redovisas och det tar ett tag. Året är nog mer eller mindre klart men det ska ju föras in i Skatteverkets system. Förra året la jag in siffror på fel plats och fick fantastisk hjälp av Skattemyndigheten att rätta till det, men det vore väl bra att ha tid nog att göra det ordentligt tänker jag.

Jag är inte ett dugg för att göra kluriga avdrag och sånt.
Jag lägger in alla inkommande pengar och alla utgifter i ett program som sedan spottar ut ett resultat. Rätt och riktigt.

Ungefär så, denna onsdag som väl får betraktas som en rätt bra dag.


1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Kluriga avdrag och så har man ju inga heller. Jag drar av körning till och från jobbet, tack vare det slipper jag restskatt...