Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 22 april 2018

Sista gången jag byter klädsel på de här gamla godingarna


Jag behöver verkligen en ny soffa. En hörnsoffa som blir mindre än de här två tillsammans. Men det kommer när jag får råd. Så länge funkar det här såklart.

Igår tog jag ledigt. Jag kände mig ledsen och behövde vara tyst och med mig själv, inte med karaktärer i ett manus. 
Så jag piffade balkong och SLET med den nytvättade överdragen till sofforna (man ser hur tyget stramar på soffan). 
Jag kan ha skrikit högt.

Balkongen fick nya mattor från Ikea och en ny växt av eminent konstmaterial. Resten hade jag och behövde bara lyfta ut och packa upp.
Nu saknas ju alla andra blommor, de man vattnar och pysslar om. Men jag väntar med det till semestrar och sånt är över.
Ramlar jag på en pelargon kan jag nog ställa en på bordet men det är allt.

I år kan jag nog inte hänga korgar på räcket eftersom mina glas löper på insidan. Å andra sidan kan jag ju plocka ned dem innan jag stänger.
Vi får se. Det är inte ett särskilt stort problem


Idag längtar jag till Flanaganvärlden igen och ska börja nu.
Senare idag ska jag sitta på min balkong
Det är ju fantastiskt att jag kan få göra både utan att lämna min lägenhet.

Inga kommentarer: