Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 14 maj 2022

Jag är i Karlskrona, och har just ätit frukost.

Om en stund ska jag ta bilen och åka på sightseeing. Fast det kan också hända att jag landar i en Mio-butik. Jag har ju en LÄGENHET att inreda, om någon nu har missat det.

På hitresan lämnade jag tillbaka mattorna jag hade köpt på Rusta för nu vill jag ju ha beiget och inte grått på golvet. Och så sprang jag in på Ikea och kolla tygfärger eftersom jag vill ha en fåtölj vid soffan och tyget måste passa ihop med både den gråvita färgen i soffan OCH tapetens färger. Skär det sig får mina ögon panik och jag kan inte skriva ett ord.

Igår kväll pratade jag i Karlavagnen. Om stora beslut i livet. Som mitt, där jag har bestämt mig för att ensam är bäst (för mig alltså). Jag fick frågan om jag kunde vara med 20.00 och var i sändning 21.45. Jag var ändå på hotellrummet så det var ju inga konstigheter att vara med. Sedan somnade jag 23.00 och sov till 7.15 (visst älskar man mina korrekta tidsangivelser?)

Där har vi det. Nu är klockan 9.19. Jag har packat ihop, ska ta med väskorna till bilen och sedan dra iväg en stund. 13.30 ska jag vara på plats och vara klar för hemfärd 16.00. Jag tror inte att det kommer så mycket folk, men ändå kul att komma ut och GÖRA något bokigt.

Det var det, från Blekinge skärgård.



Dålig bild från gårdagens promenad. Men det är så fint här!

Här är fint som snus, det är en så söt stad, och det kommer att bli mysigt att ströva runt i väntan på bokevenemanget.

Tjohej.


2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Min favoritstad och skärgården där 💓

Åsa Hellberg sa...

JA, så himla fint. Skärgård runt hela stan.