Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 11 februari 2024

Dagens agenda: räkenskaper

 Kvartal 4 2023 ska summeras, och det tar ett tag. Idag gör jag alla uträkningar, i morgon lägger jag in det i systemet. 

Än så länge har jag inte en nedskriven plan för nästa vecka, men jag vet att jag 

1. måste jobba med Fjällbacka 3. 

2. måste rensa. 

Jag behöver detaljerna så det ska jag ta tag i efter dagens sifferpill och förhoppningsvis 30 sidor manus. 

När siffrorna i morgon är klara, hämtar jag Selma på Jonathans kontor, för på tisdag eftermiddag ska hon klippas här i Farsta. Och på förmiddagen ska vi vara i nya lägenheten och vänta på Ikealeveransen. 



Jag är så himla glad för att jag valde FÄRG!

Man får ju ett tidsintervall, inte en fast tid, så det blir lite pill med det. Mest med mat till mig själv, känns det som. Jag får nog göra en matlåda i morgon som jag kan ta med. 

Om de kan ringa 30 minuter innan funkar det, det är vad det tar att köra härifrån, men om de ringer en kvart innan blir det ju problem. Alltså måste vi åka rätt tidigt. 

Utöver det behöver jag själv köpa en hylla på Ikea och montera ihop. Det är irriterande att jag inte visste det, så den kunde gå med leveransen, men nu får jag fixa det själv. Den ska hålla tv:n i Röda rummet och ska vara vit. En Kallax, en likadan, fast lägre, än den jag har beställt till blomrummet. I alla fall är det vad jag tror just nu. 

Jag har också beställt ett bord från Miomöbler, ett stort stort stort precis som jag vill ha det. 2 meter långt och 1 meter brett På superrea, 2995 kr (har kostar 6500). Det har en bordsskiva som redan är lite sliten, vilket gör att den blir tålig. Jag blir knäpp av märken och måste ha en skiva som funkar. Den till mitt skrivbord gör inte det, minsta tryck med dator gör att färg släpper, och det är inte fint när det inte ska vara så. 





Typ så, söndag. Känner lite stress. Sista februari när jag har lämnat nycklarna är en dag jag ser fram emot. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Såå snyggt det blev med tapeterna!!
Vilken tapet har du valt till sovrummet?
/ Carin

Åsa Hellberg sa...

Haha, den har jag glömt att visa här. Gör det i morgon, om jag hinner. Den är beige med silvriga blomblad. Väldigt dämpad i jämförelse :)