Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 19 februari 2024

Det känns som om jag fixar och fixar,

 ändå hinner jag inte med allt jag borde göra.

Men det är väl därför jag har anlitat någon som packar åt mig. Så fokus från nu fram till 8 är att blunda och slänga blandat skräp UTAN ATT SORTERA! Jag skäms som en hund, men det kan inte hjälpas. Det måste bort.



Igår när jag höll på som bäst i badrummet kröp en silverfisk fram. Det har jag inte sett någon på väldigt länge, och var den här kom ifrån har jag inte en aning om. Jag bara hoppas att jag inte får med några till Ingarö. Jag hatar silverfiskar och har varit mycket nöjd med att kunna utrota dem. 

När jag har sett någon har jag alltid haft kartonger i lägenheten men det har jag ju inte den här gången. JAJA, bara de inte flyttar med är jag nöjd. Jag har packat i plastlådor (badrummet till exempel, eftersom jag vill ha koll på vad som hamnar var) men de lägger nog över allt i papperskartonger ändå. 

Just nu försöker jag andas och dricka mitt morgonkaffe. Jag la mig halv åtta igår, vaknade 23.00, var säkert vaken till 00.30, men sedan somnade jag faktiskt om till kl 5 när klockan ringde. 

Där har vi det. Åsa lämnar Farsta.

Etapp ett är härmed inledd! Wohooo!

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

De är äckliga men dyker plötsligt upp.

Åsa Hellberg sa...

Ja USCH!