Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 6 februari 2024

Galet nöje med tapeten i Röda rummet.

 Det blev så fint och jag är glad att jag bad målaren om att de skulle tapetsera bakom elementet. Jag älskar tapeten som är helt galen men som kommer att bli så fin ihop med soffa och fåtölj. 











Den ursprungliga tidsplanen har spruckit med råge. Nu trodde han att han skulle bli klar på torsdag. Vi får väl se. Jag och Smulan åker dit på fredag, innan hon ska återvända till Sumpan.

Jag har inte jobbat idag, och inte i morgon heller eftersom jag ska hämta Selma. I morgon ska jag städa ur den stora garderoben medan hon är här. Det är ett bra jobb men en valp runt fötterna.

Torsdag hoppas jag i alla fall kunna klara några sidor, så att jag vet var jag befinner mig i Fjällbacka 3. Lördag och söndag däremot, och hela nästa vecka medan jag samtidigt planerar inför flytten, ska jag jobba. Jag ska också åka till återvinningscentralen och slänga en hel del (böcker) så att jag kan andas igen!

Det känns som om jag är i fas. Men måste börja planera för alla försäljningar, såklart. 

Idag har jag hämtat mina stolar (fina som snus, nu ska jag bara bestämma om jag ska ha dem i köket eller i matrummet). Efter det tog jag en tur till Ingarö och fick se tapeterna, och när jag kom hem tömde jag skafferiet på gamla grejer som jag nu har slängt i matåtervinningen och det tog ett tag att tömma alla konservburkar. Jag gjorde ju om städskåpet till ett skafferi, och det måste  återställas såklart. Matvarorna var gamla vid det här laget. Tur att man måste kolla sånt ibland. Nu är det gjort. Så skönt!

Den 13e ska Selma klippas, men om jag bara hämtar henne för det, eller om hon ska stanna här vet jag inte. Jag skulle tro att Jonathan och Linnea kanske behöver att jag har henne torsdag och fredag nästa vecka också. 

Om två veckor är jag inflyttad. Helt sjukt!

Nu ska jag borsta tänderna och lägga mig tidigt. I morgon måste jag städa ordentligt innan jag hämtar Selma. Jag är rädd att det ligger smågrejer över hela golvet, så som jag håller på och fixar med allt samtidigt.

 

Inga kommentarer: