Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 1 februari 2024

Då är tapetseringen igång.

Jag var där halv åtta, och tog emot målaren och en person till som verkade vara en projektledare. Vi gick igenom vad jag ville ha var, om det ska tapetseras ovanför garderober etc. Sedan måste de fixa brustna fogar. Det är ett nytt hus och det händer ju alltid. Eftersom jag inte har lust att vänta på besiktning och att bostadsbolaget ska fixa det, så får jag ta den kostnaden själv när jag ändå håller på.

Sedan idag har jag gått igenom alla mina projekt och gjort en plan för redigeringen av Fjällbacka, som är det som brinner just nu. Resten tar jag tag i när jag har flyttat. 

I morgon åker jag inte till Ingarö, det får vänta tills efter jobbet på lördag eftermiddag. Då kanske 2 rum är klara, hoppas! På kvällen ska jag till Jonathan, Linnea och Selma. Tjohoo!

Jag vaknade i natt, yster som om tapetseringen var KLAR och jag skulle få se den för första gången, alltså är jag trött idag och kommer att lägga mig tidigt. 


Reprisbild om ni har glömt mina fina tapeter

I morgon ska jag handla och jobba, inget mer än så. Jo, kanske tvätta lite till och möjligtvis ta ett ta i förrådet. Jag behöver också lägga ut en blocketannons på min träningscykel och skrivbord som jag inte kommer att ta med mig. Jag behöver sälja disk- och tvättmaskin också, men det får bli precis innan flytten. 

Just det, måste fixa bredband och sånt. Och anmäla flytten. JAJA.

Jag ska skriva ned planen så att jag inte glömmer något. 

Hej hopp




3 kommentarer:

Anonym sa...

Vore smidigt om nästa hyresgäst vill köpa dina maskiner...

Eva-Lotta sa...

Det blir spännande att se bilder på färdigtapetserade rum!

Åsa Hellberg sa...

Ja, jag önskar ju det men ingen har hört av sig om det. Jag sa det på visningen, jaja.

JA, eller hur?!