Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 16 februari 2024

Vaknade fem, pga somnade klockan nio igår kväll

 och nu har jag klarat dagens beting. Har redigerat totalt 165 av typ 220 sidor och om jag hinner mer innan flytten är det ett plus. Jag ska ta med datorn till lägenheten idag i alla fall. Jag har rört ihop dagarna och trodde att det var igår jag skulle ta emot en installatör men det visade sig vara idag. Så om en timma ska jag hämta böcker och grejer på posten innan det skickas tillbaka igen, sedan drar jag till Ingarö.



Igår installerade jag en praktiskt hylla som jag köpt på Ikea. Den rymmer burkar och sånt. Något skåp finns inte mer än under handfatet, och det räcker inte på långa vägar. 

När han har installerat soffan ska jag hänga upp gardiner och sedan slår jag mig ned i den och jobbar lite till. 

Helgen kommer att bli galet speedad. Har nu en lista lång som Bibeln på vad som återstår att göra men på något sätt ska jag väl få ihop det. 

Har i alla fall fått bekräftat att flyttfirman kommer klockan 8 på måndag morgon. Natten mot tisdag sover jag på hotell, och sedan kommer flyttlasset under tisdagen till Ingarö. 

Men vi hörs väl!



2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Ikea har ju jättebra högskåp för badrum! De rymmer massor och kostar inte en förmögenhet.
Så nära en flytt nu! Spännande, hoppas du kommer att trivas jättebra!

Åsa Hellberg sa...

Ja, det hoppas verkligen jag också!