Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 20 februari 2024

På hotellet,

 somnade 21 och vaknade 4.20. Det är så mycket att tänka på framöver, så det gjorde mig klarvaken. Jag har nu mejlat Familjebostäder för att få reda på om jag kan få hjälp med att demontera tvätt- och diskmaskin, så att jag sedan kan leja någon/eller sälja, sedan måste jag fixa spackel till alla hål och spackla. Sätta fast lister som har legat i förrådet etc.



När jag lämnar hotellet ska jag åka förbi Farsta och se om jag kan få tag på det som ligger i kyl och frys, för det glömde jag igår. Och innan lasset kommer tänker jag att det är superduper att kanske handla så att jag har mat ett tag. Han som packade ihop allt för mig igår att han trodde att det skulle typ ta två tre timmar att lasta, sedan tar det ju drygt en halvtimma att köra, så då är de tidigast hos mig på Ingarö klockan elva, skulle jag tro. Jag beskrev den krångliga trappan igår men han trodde att det skulle gå. Håll tummarna!

Om en stund ska jag äta frukost, det vill säga bacon och skinka typ, sedan tar jag en banan och drar. Hade tänkt jobba men har inte ro till det idag.

Fast efter en snabb visit i frukostmatsalen visade det sig att jag inte hade det i hotellpriset och då struntar jag i det och tar min banan, istället. Det kostar rejält och om man knappt äter är det hutlöst. Hade jag däremot varit som för bara ett par år sedan hade jag ju fyllt tallriken med allt. Those days are over. 

Inflyttningsdag. WOHOOO. Och på torsdag kommer mitt stora matbord. Och på fredag kommer Selma. Wohooo för det också. Jag hoppas så att hon kommer att trivas hos mig, trots att lägenheten kommer att vara fylld av möbler. 

Jag är peppig och stressad på samma gång. Det blir bra när det blir klart! Mest är jag nyfiken på hur röda rummet kommer att bli som tv-rum. Jag tror att jag kan göra det mysigt, men man vet ju aldrig. 

1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Det är ju värsta dagen idag, sen kan du slappna av igen. Håller tummarna att det går som på räls idag!