Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 5 februari 2024

Jag har köpt stolar på auktion.

 3 stycken EXAKT sådana som jag vill jag.

Än så länge ligger jag på plus, för jag fick en hel del för mina som jag sålde och de jag köpte nu var betydligt billigare. I morgon åker jag och hämtar dem på auktionshuset, har hyrt en liten lastbil så att jag kan ta hem dem hit. 

I flera månader har jag suttit på fällstolar, ni vet sådana där extrastolar, så det ska bli superduper att få riktiga stolar att sitta på igen.

Jag vet inte varför mina andra, Lilla Åland, inte var sköna, det gick att sitta i fem minuter sedan var det inte bekvämt längre. Hoppas att de här är bättre. Vi får väl se. Jag blev i alla fall så himla glad när jag hittade dem, för jag googlade och googlade när jag var på Kanarieöarna för att jag hade en bild i huvudet av den stolen men den fanns ingenstans. Så vips dök den upp på auktionssajten till rätt pris. Utropspris var 1500 och jag fick dem för 1700. 




En an av måååånga inspirationsbilder



Det var ju inte bara mina köksstolar jag sålde i somras, en av mina soffor sålde jag ju också, och de pengarna ville jag ju, om ni minns, lägga på ett nytt överdrag till soffan jag behöll, så det har jag också beställt. Det ska komma (eller jag hämtar) ungefär när jag flyttar in. 

Fler saker som ska säljas: skrivbord, malmbyrå, diskmaskin, tvättmaskin och lite annat smått och gått. 

Idag har jag först jobbat och därefter börjat städa ur garderober och skåp som ska med. Jag vill ju att de ska vara rena när jag flyttar dem till Ingarö. Jag har hämtat stegen därifrån idag så att jag når att damma allra längst upp – det måste vara en decimeter damm där.

Sedan jag har lånat Jonathan och Linneas skruvdragare så att jag kan dra ut skruvar och fixa alla hål innan jag lämnar nycklarna den sista. 

Jag måste också ta ned alla ljusdekorationer på balkongen, det är inget som går att flytta, tyvärr.

Typ så. Än håller planen. Igår tog jag ett större tag om förrådet, men det återstår en hel del. Nu har jag i alla fall koll. Jag har så inåt bängen med egna böcker (mest pocket). Jag vet helt ärligt inte var jag ska göra av dem. Det är bökigt att hålla på att sälja och skicka också. Jag tror att jag måste säga till förlaget att jag inte vill ha fler pocketböcker för de äter upp mina förråd och hyllor. De inbundna går åt i ett nafs, för jag skickar ju till familj och vänner, men pocketar? Nä, det vill jag inte ha fler.


2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Du kan stå på en marknad och sälja dina böcker.
Stolarna ser väldigt bekväma ut. Hoppas de är det också.
Trevlig tisdag!

Åsa Hellberg sa...

Ja, de är helt okej tror jag efter att ha suttit i fem minuter, kanske:)