Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 7 februari 2024

Ingen Selma idag,

hämtar henne i morgon istället. Linnea erbjöd sig och då tog jag gärna emot det erbjudandet så fick jag en dag till med manus (20 sidor), och rensning. Nu har jag hälften av manuset kvar. Deadline 4e mars, men det går ju bort en hel flyttvecka och ett par dagar till. Det vore tippetopp om jag hann 100 sidor fram till själva flytten.  

Idag har jag fyllt bilen med böcker och ska ta dem till återvinningscentralen i morgon innan jag hämtar Selma. Sedan har jag packat ihop gamla lakan och sånt som jag vill slänga, utskrivna manus, meningslösa pryttlar, använda (!!) ansiktsmasker, gamla glasögon (trasiga!), tidningar. Det blir allt mer utrensat och det är så himla skönt!



Nu ska det bara till soprummet också.

Nu ska jag duscha och sedan tvätta badrumsgolvet, i morgon tar jag resten av golven. Med en snorp som ska springa runt här är det bäst att golven är kliniskt rena. 

Typ så.

Bra dag så här långt.