Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 27 februari 2024

Idag har jag röjt och röjt och röjt,

 tvättat massor och monterat några stolar, så nu är det mer eller mindre klart och rensat. Jag ska tapetsera några meter till, har jag bestämt, men med en "billig" tapet, och jag ska göra jobbet själv. Därefter kommer jag att sätta upp tavlor och sånt. 

Bra plan! 



Ikeastolar som passar fint ihop med mina


Jag hinner inte göra det innan jag åker till västkusten, men när jag kommer tillbaka sätter jag igång direkt. 

Nu har jag ett par stolar vid köksbordet, allt är undanplockat där och det blir en extra plats att jobba (och äta, såklart).



Idag knackade grannen på, en trevlig kvinna som var superlätt att prata med. Kul! Skönt att bo granne med någon man direkt gillade. Jag har träffat hennes dotter tidigare, och hon är precis lika trevlig. Egentligen skulle man bytt ett filter här idag, men av det blev det inget för ingen kom. Inte till grannen heller. Det var det hon ville kolla med mig när hon ringde på. Hon har, precis som jag, inte tillräcklig värme på vattnet i duschen och handfat. Det ska jag mejla om nu, och hon också. 




I morgon ska jag först jobba undan 15-20 sidor, sedan packa bilen och åka till Farsta och röja det sista. Jag måste också till Bauhaus och köpa en kontakt som ska skruvas fast i vardagsrummet. 

En vecka efter inflytt är jag KLAR! (Utom 4 meter tapetsering då.)

Det är superbra gjort av mig. Men det är mer tack vare flyttfirman som packade upp kartongerna, för med sådana stående överallt hade det tagit längre tid. Ingenting ligger på rätt plats i garderoberna, men det är strunt samma just nu. Jag ska hitta grejer för resan till västkusten eftersom jag ska föreläsa, men det kommer jag förstås att göra. 

Två och en halv jobbdag kvar att redigera. Jag börjar 7 i morgon och åker till Farsta när jag har fått i mig frunch, vid 10.30. 

Tjohooo 

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Bra jobbat!
Skönt med trevliga grannar också.
Det ser mysigt ut hos dig.

Åsa Hellberg sa...

Tusen tack, ja, verkligen skönt!