Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 14 februari 2024

Jag jobbar på med allt.

 I morgon tar jag med mig datorn till Ingarö, när jag ska vänta på att få möbler monterade. Jag gjorde mina 20 sidor idag i alla fall. 

Har tagit ett beslut om att sälja min vita garderob som står i hallen, för jag tror faktiskt inte att man får upp den för trappan på Ingarö. Den är för bred. Sedan får jag bara hålla tummarna för att de andra två breda går in. Jag ska mäta i morgon. Förresten kanske jag borde vänta tills på måndag och prata med den som packar ihop. Jag har ju bra bilder som visar exakt hur krånglig trappan är. 


Snorpan är återlämnad, nyklippt och fin, till Sumpan där hon ska bara i över en vecka nu. 



I två timmar klippte man henne igår, det blev så fint!






Tog en sväng till Ikea idag, efter att ha levererat min nya tavla till Ingarö. Jag behöver något att ställa tv:n på i Röda rummet. Köpte en vit Kallax, en låg på stativ, och den tänker jag att jag monterar i morgon. Alternativt försöker jag muta den som kommer och ska montera resten. Jag tror att jag kan själv, vi får väl se. Det är så mycket vita detaljer i rummet att vitt nog är bäst. 




På morgonen och förmiddagen är jag ju pigg, men vid tre tar jag liksom slut. Så ska något bli gjort är det innan dess. Alltså har inte ett vitten blivit gjort här hemma sedan jag kom hem vid 16.30. Jag har ätit, druckit kaffe och resten av kvällen ska jag ligga i min soffa. Nya tag i morgon. 

Mitt matbord ville Mio komma och leverera den 20e på eftermiddagen men det är ju då flytten kommer så det går bara inte ihop. Synd att man inte får bestämma leverans själv, istället ska de återkomma med ny tid. 

JAJA.

Jag har ju också beställt två stolar därifrån men de är försenade och kommer först nästa vecka, men dem ska jag hämta själv på Mio i mina hoods. 

Allt blir bra till sist. Tjohoo


Inga kommentarer: