Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 2 september 2018

Gårdagen.

Biblioteksbesök i Västerås, poströstning och sedan kräftskiva och filmen Känn ingen sorg hemma hos mig.
Galet bra dag och kväll, och det ska bli ännu en tradition hos oss bestämde vi igår.
Vi har inte så många gemensamma. Julbaket, Kolmården på midsommar – och nu kräftskiva då (för övrigt Jonathans första). 
Eftersom Jonathan och Linnea inte riktigt visste om de skulle gilla kräftor eller inte, så köpte vi lite räkor också. Men allt gick ned. Nedsköljt med en flaska alkoholfri bubbel som legat i kylen sedan evigheters evighet. 
Tror att jag hade med den från förra lägenheten.

Idag är ordningen återställd. Jag ska jobba. Nacken är lite bättre tror jag, peppar peppar. Inga huggsmärtor längre i alla fall. 
Hurra för det.
Hoppas att ni får en fin söndag.






2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Vi åt också kräftor igår. Mums, vad det är gott! Traditioner är bra, att skapa nya är roligt!

Åsa Hellberg sa...

Ja, eller hur? :)