Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 21 september 2018

Jag fastnade i gamla bilder häromdagen




När Jonathan var liten jobbade mamma på Extra film och jag har enorma mängder kort från när han som jag väl borde sätta in i fina album. Nu ligger de i sina fodral, men jag tittar på dem emellanåt. 
Här är en kavalkad av diverse



Utanför Fjällbacka typ 2002

Skolshow. Tror att Jonathan (i mitten) är 8.
Min 40-årsdag och min sång till Brynäs ledning eftersom klubben fyllde år samma dag. 6-700 i publiken nedanför.
Han måste ha tyckt att han var lite snuvig.
20 timmar efter att jag kom in på BB. Det skulle dröja ytterligare 7 timmar och 20 minuter.
Talangtävling. Jag var 10. Grymma mickar 1972. Troligtvis för att tävlingen var ombord på en båt. 

2 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Så roligt med gamla kort! Jag har också en del som ligger osorterade. Och så en flyttlåda full med diabilder!

Åsa Hellberg sa...

Härligt!