Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 17 september 2018

Minns ni min försening på 53 timmar?

Jag får ingen ersättning via min kort-försäkring och ingen via min hemförsäkring.
Kortet ersätter inget myndighetsingripande, som det tydligen var när luftfartsmyndigheten dirigerade om plan, och inget från hemförsäkringen eftersom jag jobbade på resan.
Där har ni det.
Noll kronor trots 2 försäkringar.
Jag känner mig lurad och det är en av de känslor som får mig att koka ...
Det var ju tur att Ving i alla fall var generösa och gav alla passagerare 4000 kr.

Nu släpper vi det som inte går att göra något åt och koncentrerar oss på min
Skrivbordsstol, som har gått sönder. Har jag sagt det? Säkert. I alla fall. Jag hittade ju kvittot och hade tänkt åka tillbaka med stolen i eftermiddag men det är kaos i trafiken och måndag, så jag struntar nog i det och står upp idag istället. Stolen går ju att sitta i, men inte tillräckligt långt ned för mina ben. De somnar ...

Jobb idag i alla fall.
2 ggr 10 sidor.
Jag börjar med frukost, sen så!




1 kommentar:

Elisabet Nielsen sa...

Trist med ersättningen - eller snarare bristen på sådan. Hoppas det går bättre med stolen. Själv har jag träffat ett förkylningsvirus som gillade mig betydligt mer än jag gillar det så här är det nu host, krax, snörvel.