Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 10 september 2018

Sovit som en kratta.


Det var mycket att ta in igår kväll. 

Jag städade hela dagen, har fått tuppjuck på mitt skrivbord som jag tycker bara har varit i vägen så jag slängde ut en bokhylla (inklusive BÖCKER) och satte skrivbordet i hålet som blev under bardisken
Får jag matgäster är det ju bara att dra ut. 

Det funkar att höja till min höjd där, bardisken är tillräckligt hög, för det var viktigaste.
Jag måste kunna stå och jobba.

Det var det.
Nu minst tio sidor jobb.


Inga kommentarer: