Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 16 september 2018

Jag promenerade ju så mycket i London



att det vore trist att inte upprätthålla det hemma. 
Alltså tog jag en långvariant idag, till Långholmen och runt där som jag aldrig har gått tidigare. 
Min tanke från början var att gå genom parken ni ser här (Tantolunden) och upp på bron därborta som går hem till mig men ångrade mig. Det är ju kul att se något nytt.

Alltså gick jag bara vidare från Liljeholmsbron där fotot är taget, genom Hornstull och ned till vattnet. 

Jag har inte jobbat idag, har varit trött som tusan men det var enligt plan. Veckan som kommer har jag roddat med så att allt som ska göras i stan kommer jag att avverka på tisdag istället för att behöva åka även på onsdag. 
Jag är väldigt nöjd med planen: 
1. Mammografi 
2. Tredje sprutan mot TBE 
3. Gynbesök 
4. Signera böcker på förlaget.
Allt ligger hyfsat nära varandra. Enda gången jag behöver transport är mellan mammografin och sprutan (2 hållplatser med tunnelbanan), men sedan kan jag gå resten.
Jag älskar effektivitet och med det får jag en hel dag till i skrivstugan. 
Sedan har jag bara frissan bokad innan bokmässan (nästa helg), resten är arbetsdagar hemma.

Höst. Vilken bra grej det är ändå!



2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Jag har varit dålig på att gå länge. Har fått hälsporre i våras och det lockar inte ut en på promenader direkt!

Åsa Hellberg sa...

Åh, nej, det som ska göra så ont! Går det över av sig själv till sist?