Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 8 september 2018

Här är min lilla filmstjärna


Det verkar ha gått bra. I förrgår plåtade de med sångerskan och igår gjordes videoinspelningen till låten som kommer snart.
40 pers hade jobbat på inspelningen. Vilken upplevelse det måste ha varit för Jonathan.

Idag och i morgon är jag ledig. Jag har fått ytterligare två veckor på mig med ungdomsmanuset och det var en befrielse. Så idag ska Linnea och jag ses, äta lite och gå på bio, och i morgon ska jag städa klart.
Jag har ju lite tänkt flytt men när det nu inte är aktuellt så där på studs i alla fall så vill jag göra det RENT här. Skura golv och badrum. 
Jag har redan rensat ut en garderob med fina, men oanvända grejer, som jag ska skänka till en butik i Farsta som säljer det vidare och så går pengarna till välgörenhet.

Igår svängde jag förbi Heron City och två sängaffärer och provlåg ställbara sängar igen. Det lutar mest åt en på Mio.
På Sängjätten köpte jag i alla fall ännu en kudde. Nackspärren jävlades igår igen, efter att ha varit mycket bättre, och då är jag ett lätt offer för en kuddförsäljare.
Den här.

Och jag sov faktiskt riktigt bra och peppar peppar så känns nacken bättre idag igen.
Vi får väl se hur länge det håller.

Det var det.
Lördag.
Bra dag så här långt!

3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

En bra kudde kan göra underverk!

Unknown sa...

Jag hade problem med min rygg och nacke i massor av år. Köpte en tempurmadrass men det blev aldrig riktigt bra. När jag och min man flyttade ihop (för 15 år sen) envisades han med att vi skulle köpa en Carpe Diem säng. Det var det bästa jag blivit övertalad till. Den var dyr men så oerhört värd vart enda öre. Det är som att sova på ett moln :-)
I dag har jag nästan aldrig ont i ryggen.
(inte reklam, bara så nöjd med sängen :-))
Lycka till!

Åsa Hellberg sa...

Eva-Lotta, den här verkar bra peppar peppar.

Jeanette, tusen tack för tipset!!