Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 18 september 2018

En busy dag.




Mammografi, TBE-spruta och sedan gynundersökning.

På mammografin pratade hon väldigt mycket om sådana som blir återkallade och om hon såg något på mina röntgenplåtar vet jag inte.
Det får vi se. 
Inom två veckor får man besked.

Gyn var i alla fall tippetopp. Jag är inne på mitt 4e år med hormoner nu och ska fortsätta i minst två till innan nästa undersökning.

Sedan förlaget och signering av recensionsex och då dök den här finingen upp. Simona hade också ärenden på förlaget och vi fick några minuters babbel innan vi åkte åt varsitt håll.

Nu har jag precis visat lägenheten igen och ska tvätta bort sminket som jag kletade dit i morse.
I morgon är det en alldeles vanlig osminkad vardag i skrivstugan igen.






3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Visat lägenheten för någon som har något du vill ha i utbyte? Eller?
Boken ser fin ut!

Åsa Hellberg sa...

Ja, men nu ska han vars lägenhet jag vill ha, titta på den som hon har som var här igår.
Det är ett triangelbyte och det är ju lite tricky ...
Vi får se :)

Eva-Lotta sa...

Håller fortsatt tummar!