Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 7 september 2018

Jag är ledig idag.

Från manus i alla fall.

Måste hämta böcker på posten, handla mat och sådant som inte finns i Ica i huset här och sedan ska jag nog köpa en ny säng, wohoo.
Jag tänkte på det som han sa som knådade nacken på mig häromdagen, om träning. Och han verkade inte tro mig när jag sa att jag blev bättre när jag sov till exempel i hotellsängar. Att det var annat som gjorde att nacken mådde bra då.

Well.

Fy fasiken vad jag tränade många månader med ont i nacken och det hjälpte inte ett dugg. Jag tänkte på det först när jag kom hem från honom, att träning är skitbra men att det inte direkt hjälpte mot nackspärren.
Däremot lite hårdare sängar. Eller i alla fall andra madrasser.

Jag hade tänkt köpa ny säng när jag flyttade men nu vet jag ju inte när det blir och det tar 6-7 veckor innan man får den, så om jag beställer nu kommer den inte förrän i slutet av oktober.

Jag tittar på den där dokumentären om killen som har 23 tjejer och vars kvinna gör en film om det.
Anders, jag och hans 23 kvinnor.
Det är obehagligt hur lik han är mitt ex i mycket av det han säger.

Jag minns att när jag föll för mitt ex, så var en liten pyttedel att vi var födda på samma dag.
Anders i filmen fyller också år den dagen.
Vad är det med 27 april kan man ju undra.

Det var det. Jag ska se filmen, sedan åka till Mio och provligga sängen en gång till innan jag handlar och hämtar böcker.

Typ så.

Nu har jag sett lite mer av filmen
Jag vet inte hur det här slutar men min känsla är att det inte kommer att gå väl. Hon gör samma sak som jag gjorde, ger honom mer av det som är hans drog. Bekräftelse och bekräftelse och bekräftelse.
Hon är hans terapeut och det kan aldrig sluta väl.

Har man ett beroende (eller något liknande) behöver man professionell hjälp.







Inga kommentarer: