Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 24 juni 2021

Tack vare ett par unga gentlemän,

 som jag förvisso fick be om hjälp, men ändå, de högg i (en mer än den andra, som mest glodde. Trots att han var EXTREMT vältränad. EXTREMT. Han var mest upptagen med telefonen tills hans tunnare kamrat sa till på skarpen). Anyhow. Stolen kom in i bilen och väl i Sumpan kunde paret utan problem hiva in den i lägenheten och sedan satt Linnea i den hela matchen. Har man inga nackproblem är den ju super





Så skönt att den kom till nytta och att jag slapp hålla på med Blocket, för det var ju alternativet. Eller att skänka bort den till någon i huset, men den kostade för mycket för att ge bort bara så där. Nu blev alla nöjda och glada, hurra!

Först hämtade jag Jonathan från en studio på Söder där han hade jobbat och så fick vi en stunds bilsnack. Och sedan hade vi det supermysigt framför matchen. Åt god mat, bröd från Linneas bageri – båda matbröd och bullar – och sedan hemmagjord glass efter det. Direkt efter matchen åkte jag hem, för min parkering gick ut. Perfekt kväll. 





4 sorters bullar, den med lite rött i är helt vegansk. Så inget smör, ägg eller något annat från djurriket.

Idag har jag massor av jobb, eftersom det bara blev en halvdag igår, men jag sov bra och mina 8 timmar så jag är laddad. Det är molnigt och jag tror inte att det blir någon sol förrän långt senare. Kollade väderrapporten och solen, som i att sola, är tillbaka först nästa vecka. 

En stund funderade jag på om jag måste handla idag, men smartare att göra det i helgen istället. Jag har så att jag klarar mig, och idag är det bara fullt med folk och bilköer. Jag har ätit godis klart för den här veckan, så midsommar blir inga extravaganser när det gäller mat, det enda jag behöver är färskpotatis –  att göra den ugnstekt med pepparmix på är så jädra gott (inget koka först och sånt larv). 25 minuter på 200gr i varmluft. O M G: Jag delar den i mindre bitar och slungar i någon form av olja, slänger den i en form, har på kryddmixen och in i ungen.  Skalet kvar, bara tvättat bort jorden. 






Det var det. Nu jobb. Lyllos mig!

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Så bra det löste sig med stolen! Hans muskler var kanske bara luft😇😂

Åsa Hellberg sa...

Det kan ha varit så. Eller så var han bara nonchalant.