Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 6 mars 2014

Dags för en varning. Vktväktarna. Jag var med i exakt tre veckor, sedan insåg jag att det absolut inte var något för mig,

och sa upp medlemskapet.
Nu fick jag ett mail:

"Hej Åsa,


Tack för ditt mail

När du fyllde i din registrering för  ViktVäktarna Online medlemskap för 7 månader gjorde vi dig uppmärksam på att medlemskapet är bindande

Följande står på vår sida när man fyller i registreringen för All inclusive medlemskap för 7 månader

7 mån: Vi bjuder på första månaden när du tecknar dig för 7 månader. Efter första månaden betalar du 195 kr/mån tills du väljer att säga upp ditt medlemskap. Först efter 7 månader kan medlemskapet sägas upp

Detta gör att vi tyvärr inte kan avsluta ditt medlemskap innan den 04/08/2014 .

Den 04/08/2014 har vi debiterat ditt kort för den sista betalningen för ditt medlemskap. Återkom efter den debiteringen så avslutar vi ditt medlemskap."

Jag ska inte bara betala för något jag inte nyttjar, och som jag var missnöjd med, jag måste dessutom säga upp avtalet EN GÅNG TILL!
Well, jag har en stort kompisgäng på facebook, de i sin tur har också kompisar, så en allmän varning är väl på sin plats.
Jag har aldrig någonsin varit med om mer än tre månaders uppsägning, och ska kolla om det ens kan vara lagligt när lockpriset är första månaden gratis.

Återkommer.







4 kommentarer:

Kati sa...

Det låter ju inte klokt! Tycker du gör rätt i att kolla upp.

Spader Madame sa...

Sugigt! Jag skulle aldrig gå med nu!

Singelmamman sa...

Tack för varningen! Verkar väldigt idiotiskt.

Anonym sa...

Tack för varningen! Skall vidarebefodra detta till mina vänner som funderat på gå med.