Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 1 mars 2014

Borta med vinden.

Nisse hade inte sett den så det blev ett givet val när jag skulle välja vad vi skulle se. Nu har vi just googlat skådisarna, och Vivien Leigh  - som precis som Clark Gable dog alltför ung (59 resp 53) - föddes i Darjeeling som råkar vara namnet på den filmen som Nisse har valt att vi ska se härnäst.
Visst är det lite märkligt?

Men första andra chansen. Jag har ingen koll alls på bidragen där.
Finalen är nästa lördag, samma dag som min fina releasefest i Farsta.
Tjoho.
En vecka kvar.
Jag tror jag svimmar.

3 kommentarer:

Izabella sa...

Borta med vinden har varit min favorit bok i min ungdom (filmen har jag på vhs.

Robert W sa...

Det var länge sen jag såg den filmen. En snyftare. Minns inte så mycket av handlingen, men jag minns definitivt den lilla flickan som ramlar av hästen och bryter nacken. Kanske för att jag har två döttrar som rider...

Simona sa...

Jag har fått många ettor i mina dagar.

Bah, säger jag.