Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 22 mars 2014

Nisse somnade om i soffan,

min bonusdotter sover och själv vickar jag på tårna i sovrummet. Jag kommer snart att behöva kaffe.Frukost kan jag strunta i, men utan kaffe - som jag dricker bara på morgonen - får jag huvudvärk.

Annars idag ska jag komma på vad som är lämplig klädsel på en kryssning när man ska prata om sin nya bok inför 400 glada bokkryssare.
Jag tror att jag tänker klänning.
Både lång och kort.
Det ska ju vara både mingel, middag och presentationer.

I Stockholm är det fint väder och att gå ut är nog bra idé.
Vad ska ni göra idag?

3 kommentarer:

Ezter sa...

Fint väder här också, men blåser förstås. Ska passa Yngstas hund Rufus...

Simona sa...

Den där kryssningen låter magisk! Ser fram emot bilder och rapport!

Kati sa...

Jag ska ligga i sängen, äta glass och läsa en bok. :)