Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 18 mars 2014

Jag vet inte vilken tid jag räddade mattan från en kattspya i natt,

men jag vet att det var svårt att somna om.
Och i morse vaknade jag dessutom tidigt, så den här dagen skulle jag kunna vara trött om det inte var så att jag har så mycket trevligheter att ägna mig åt att jag inte hinner gäspa.

Innan jag funderar på vilka kläder som passar i Eksjö Bokhandel ska jag komponera ihop en liten introduktion till något bokrelaterat.
Och städa, i alla fall dra en trasa här och där. Min rätt nya lägenhet ska besiktigas i morgon bitti klockan åtta, och det är ju najs om det ser trevligt ut här då.
(Jag älskar min lägenhet och det ser alltid rätt trevligt ut här, men ni fattar.)
Min vägg har förresten fått fler foton. Fint va?


































Sedan är det bra om jag äter något innan jag åker. Jag har för mig att SJ mest serverar bröd, och det är inte riktigt min mages grej längre.

Nämen, jag kör väl då.
Vad ska du göra idag?


7 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket fint med fotokollage på väggen. Ger ett hemtrevligt intryck. :)

Nina sa...

Idag är jag hemma med risig mage och huvudvärk, så det blir till att fortsätta läsa din bok (hurra, vad bra den är!) och så ska jag skriva lite själv.

Ungefär så. :)
/Nina

Susanne Jonsson sa...

SKRIVA och redigera blir det för hela pengen hos mig. Är den fåtölj som syns på fotot din skrivarfåtölj?

Lycka till idag!

#jagvillocksåvarabästsäljandeförfattareochsgneraböcker

Ezter sa...

Jag gillar foto på väggar! Din fotovägg är fin!
Ha en trevlig resa och så håller jag tummarna att du kommer ännu längre söderut, så småningom!

Kati sa...

Här ska skrivas idag. Lycka till i Eksjö.

HOUSE of ADELA sa...

Du kommer helt klart att vara snyggast i Eksjö bokhandel;)

Kram
A

Hanna Lans sa...

Det är verkligen jättetrevligt med en massa tavlor i grupp och om det är foton är det ännu bättre. Stort mys och hemtrevnad på det.