Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 23 mars 2014

Där ser man.

Jag provar kläder.
Klänningar. Fina, jättedyra, som jag aldrig har använt, bara tittat på ibland.
Och suckat, för att det känns som de inte passar.

Men så gjorde jag det som alla sådana där klädmänniskor (läs Camilla Thulin, Trinny & Susannah) har sagt efter att ha klämt kvinnorna på brösten. "You need a better behå".
Det var tamejtusan magi.
Ingenting hotar längre att trilla ur urringningen. Jag behöver varken klister eller säkerhetsnålar.
Som en smäck, tack vare den där behån som jag har ratat så länge.
Nu får klänningarna åka med på Birka Cruises.
Hurra!

Inga kommentarer: