Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 1 mars 2014

Nu kan det förstås vara så att Italienskorna

inte skriver ett ord om en bok de inte gillar, men jag har fått oerhört fina omdömen om Sonjas sista vilja.
I alla fall om google översätter rätt.

Och på tal om googleöversättning.
När vi körde i fel fil i Las Palmas och polisen stoppade oss, försvann plötsligt Nisses förmåga att prata spanska, så polisen - som pratade rätt usel engelska - googleöversatte det han sa på sin lilla platta, och visade fram för Nisse som var den som körde då ( vi körde hälften var.)

Idag är det filmtajm på Söder. Hela dagen är det tänkt.
Jag ska vara där elva och antar att första filmen, vilken det nu blir, är igång klockan tolv.
Nisse väljer två och jag väljer två.
Jag återkommer med valen.

Vad gör ni?
Är det lika grått i hela landet?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Här är det rysligt grått.
Önskar dig/er en mysig lördag.
Sanna

Ezter sa...

Mycket grått i södra Småland! Inga planer för dagen :)

Unknown sa...

Grått i Sjömarken också, så här blir det att mysa inne :)

Shamrock sa...

Gick det att förstå vad polisen ville?