Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 25 mars 2014

Någon frågade i ett tidigare inlägg

vilken behå jag använde för att få min klänning att sitta snyggt, och jag tror faktiskt att jag har köpt den på Lindex.
En sådan där pansargrej som faktiskt lyfter bysten. Ingen mesig t-shirtvariant som har tunna axelband utan en rejälare variant. Den ska ge klyfttuttar!
Det är ingen behå jag skulle använda till vardags, men från och med nu alltid när jag ska vara fin; i alla fall i en tajt klänning.

Det var väl det.
Nu ska jag sova.
Tjohej.


4 kommentarer:

Jane sa...

Tittade på korten nedan och tänkte ... Fasicken... Stod det inte någonstans att det var böcker för 50+... Etc
Var tvungen googla åldern... din... Dra av minst 15 år... Coolt!

Åsa Hellberg sa...

Haha, det är för att jag har en bra filtrig kamera och aldrig visar bilder på mig själv där jag är den osminkade sanningen i hemmiljö:)

Helena sa...

Tack Åsa, jag ska ut på pansarjakt! :)

Jane sa...

Nä nä nä... Det tror jag inte på ;) kameran ljuger inte. Fniss.... ;)