Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 19 oktober 2019

Grönt är skönt.





Det är väldigt fint med snittblommor, men jag gillar nog allra mest de gröna ändå. De som står ett tag om man bara sköter om dem. 

Nu tror jag att jag har planerat klart mitt sovrum. Jag har ju inte gjort något åt det sedan jag flyttade hit, har fokuserat på vardagsrummet (en very ekonomisk fråga inte minst), men tror att jag har hittat rätt garderober (Ikea) och så får jag betala extra för att de monterar åt mig. Det är fint med kläder på en klädställning, men jag vill ha utrymme i garderober istället.
Det där med förvaring är inte lätt. Visst slukar klädkammaren en hel del, men mycket står på golvet och där måste jag nog också sätta upp fler hyllor tror jag. Jag har själva hyllorna, men behöver skaffa något att fästa dem på., något elfa-aktigt.
Det blir en senare fråga. Först garderober i sovrummet. Med glasdörrar. Det tycker jag är så himla fint. 

Lördag och korrläsning. Jag hoppas att jag klarar att göra allt idag, för i morgon behöver jag städa, sopsortera sånt som står i hallen och väntar på att få komma till soprummet (!). Det ska återigen in folk i lägenheten och den här gången är jag troligtvis inte hemma när de kommer, alltså vill jag bereda väg. 
På måndag åker jag till Arvika, tjohej!



Inga kommentarer: