Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 2 oktober 2019

I Örebro fick vi skriva våra namn på en vägg



Och det krävdes en stege för att komma upp. Stegar och jag går sådär ihop ...

Jag har sovit i två timmar, för jösses vad jag ligger efter med sömnen. Sex nätter i 4 olika hotellsängar och totalt 12 föredarag/seminarium tillsammans med 4 olika personer och 4 olika moderatorer, plus middagar och andra sammankomster som kräver både vaket huvud,  smala klackar och  hög energi tar på krafterna.
Men herregud vilken rolig resa det har varit. Mässan var magisk och så även miniturnén med Tobias.
Det känns som om jag har FÅTT massor med energi. Ibland känner jag ju att det tar massor men först Skåne med Elin Olofsson och sedan den här veckan har gett mig så himla mycket.
Vilka människor jag får umgås med tack vare det här jobbet.

Och sedan alla läsare.
Vilka härliga människor! Igår i Mariestad pratade jag nog med varenda en, för alla köpte både min och Tobias bok och det var nog typ 60 personer i publiken i den lilla lilla butiken.

På väg till Mariestad från Örebro hälsade vi på Tobias föräldrar i Östansjö och jag fick se den berömda (och supertunga) glasskon som är första priset i Let´s dance – som Tobias vann med  Mat-Tina. Och innan vi åkte hjälpte Tobias pappa mig att kolla oljan i bilen eftersom jag tydligen återigen måste göra en service (senast gjorde jag det i maj). Nu står det i displayen att jag borde ha gjort det för 35 mil sedan. 

Jaja.
Jag ringer i morgon.
Eller åker förbi Honda när jag ändå ska till Mall of Scandinavia. Signeringen där börjar klockan 14.00 och sedan ska jag träffa Jonathan och Linnea.
Fre-sön ska jag redigera Sonja. På måndag är jag LEDIG, på tisdag har jag en föreläsning på bibblan i Vagnhärad och på torsdag i Kolsva. Däremellan är jag ledig. Jag ska få tillbaka Flanagan 2 när som helst, och sedan återigen Sonjan, men alla dagar fram tills det är jag ledig mellan föreläsningarna.

HÖST, fy tusan vad härligt!





5 kommentarer:

Robert W sa...

Klättra på stege... Hu!

Åsa Hellberg sa...

Jag vet, fruktansvärt! :)

Eva-Lotta sa...

Jag är inte heller helt bekväm på en stege🙄

Anna Christina sa...

Oj, vilket tempo. Glöm inte andas. Och ja, höst - fy tusan vad härligt.

Åsa Hellberg sa...

Eva-Lotta. hemskt :)

Anna Christina; andningen funkar! :)