Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 20 oktober 2019

Härlig söndag här hos mig.



Jag har fyllt på med bodylotions, hårinpackningar, duschcremer och sånt som jag kan glömma bort att köpa gång efter annan, men nu är det påfyllt. Och påfyllt med vitaminer och östrogen. Också sådan jag glömmer tills det är tomt.

Sedan har jag städat eftersom det kommer folk hit när jag är borta (hatar det men har inget att välja på) och medan dammtrasan har dansat har jag tittat/lyssnat på Stolthet & Fördom. Jag har sett den tusen gånger så det blir som en ljudbok istället, jag vet ju exakt hur karaktärerna ser ut och vilken röst som tillhör vem.

Och så har jag beställt ett par nya slipade solglasögon. Jag skulle ha gjort det när jag köpte de andra men hade inte råd då. Nu var det var 40% rabatt, så det blev ändå ett bra pris. Stora, superläckra, sådana som inte fanns när jag köpte mina gamla, för typ sex år sedan.
Specsavers.

Det var väl det typ.
I morgon kör jag till Arvika!


2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Kör försiktigt i morgon!

Åsa Hellberg sa...

TACK I EFTERSKOTT! :)