Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 18 oktober 2019

Under mässan i Frankfurt

har min agent Elisabeth gjort upp ett 2-boksavtal med det stora spanska förlaget Maeve, där också Läckberg kommer ut (hon är galet stor i Spanien). Sedan har Finland lagt bud på 3 böcker, Polen har lagt bud på 3 böcker (tror jag) och Italien ska tydligen också vara intresserade.
KUL, förstås. Båda Spanien och Finland är nya marknader för mig, medan Polen har släppt ett par Sonjor och Italien har släppt Sonjas sista vilja.

Superkul, jag har aldrig blivit såld på en mässa tidigare, känns spännande!

Idag har jag varit ledig, drog till Ikea för att provsitta ny skrivfåtölj. Kan ha hittat en, får se. Jag hade redan hittat en, trodde jag, men den hade en för lutande rygg tyvärr.
Den gamla har jag bytt mot en liten målning gjord av Stina Wollter, men den ska inte leveras förrän den 15e, så jag har tid på mig att leta ny.

Jag blev snabbt trött idag och då åkte jag hem. Vila är prio just nu.
Så kaffe, tilltugg och något tv-aktigt tänker jag mig resten av dagen.

Tips; såg om Leap Year (Skottår) igår, SE DEN är mitt starka betyg. Sedan såg jag om Scarlett, miniserien om vad som hände efter Borta med vinden. Jag ÄLSKAR den miniserien. Har nästan sett den lika många gånger som Stolthet och fördom (BBC´s serie med Colin Firth.)

En annan dag hyrde jag Long shot, mysig och smart feelgood om en kvinnlig presidentkanditat och hennes talskrivare.
Rekommenderas starkt.
Däremot var the Hustle någonting för mig, jag hade önskat att Rebel Wilson någon gång kunde få spela en vanlig kvinna, men inte heller där här gången fick man glömma att hon är stor och klumpig. Så himla synd. Jag tror att hon skulle funka utmärkt i andra roller.






Det var det. Fredag. Bra dag så här långt!

Inga kommentarer: