Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 30 oktober 2019

Då var de NÄSTAN på plats.



Den här behöver mer belysning som ni ser. Och handtag saknas på alla än så länge.


Den stora garderoben är nästan klar, saknas handtag, men färdig för att flytta in i. Jag orkade inte göra klart igår, ska ta nya tag idag efter att jag har varit på Ikea för tusende gången de senaste veckorna. Det tar max 20 minuter att köra, så är det bara lugnt i varuhuset brukar det gå fort. Utöver mer belysning ska jag lämna tillbaka en klädsel och byta den till min nya sänggavel som kom i fel färg.
(Under de hängande kläderna finns en smyckelåda med en glashylla över så att man ser dem. Fiffigt, eller hur?)


Det enda som oroar mig är den nya fåtöljen som inte alls känns som den jag provsatt på Ikea. Jag ska fråga dem om det idag. Det känns som om ryggkudden är alldeles för tunn, på något sätt. 

Så nöjd med garderoberna i alla fall.
Ska bli kul att fylla den och lägga allt fint. Den på den översta bilden kommer att få rymma allt som låg i byrån, från foton till dvd:er, pass och stearinljus. 
Blir det plats över kanske mina väskor kan stå där, men först och främst vill jag i så fall vill ha in böcker. Vi får se vad som ryms.


2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Garderoberna ser bra ut, men fåtöljen låter ju konstigt. Hoppas du får ett bra svar om den.

Åsa Hellberg sa...

Ja, vi får väl se. Det kan vara så att jag lämnar tillbaka den.