Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 6 oktober 2019

Jag hade tänkt att ta en rejäl sovmorgon



Till tio eller något sådant.
Men icke.
Istället har jag såsat här på morgonen. Men jag har en plan. Duscha och tvätta håret, redigera klart Sonjan och sedan STÄDA. Det är stökigt efter alla mina resor och jag har inte haft tid att ta tag. Jo, i fredags, men det var enda vilodagen sedan mässan och jag var tokslut.

I alla fall: I morgon kommer bostadsbolaget för att kolla in ventilationen i alla lägenheter och de börjar kl 8 någonstans i huset. Jag tänker att det är trevligt om det är röjt och doftar gott när de kommer hit.
Man vill ju inte ses som en slabbedask!

Och sedan är det mysigt när det är rent och röjt, tycker jag. 
Bordet som ni ser nu lastar jag av allt på, och sedan är det tusen saker på bänken i badrummet, men utöver det så är det rätt klart för dammsugaren faktiskt. 
Jag har tvättat det mesta. Alltså jag hade galet mycket grejer med mig den här resan. Hade jag inte haft Håndan hade inte det gått. 

Det jag märkte när jag kom hem var att jag vara hade använt 2 av 5 par skor. Dessutom köpte jag ett par nya boots (i Jänköping) som måste gås in, men det gör jag hemmavid. Jag vet inte hur jag tänkte där. Att gå in ett par skor på bokmässan är faktiskt omöjligt.
Så många par behöver jag alltså inte nästa gång.

Jaja.
Söndag.
Bra dag, så här långt.
Tjohoo!

Inga kommentarer: