Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 4 oktober 2019

Lämnade bilen 7.30



Och beslutade mig för att gå hem med min cypernhatt på huvudet. Det är en halvmil, men jag gav upp efter typ 3 kilometer och tog tunnelbanan resten. Jag behövde gå på toa.
Men bra morgonpromenad ändå.
Om jag orkar ska jag gå tillbaka. 
Jag behöver verkligen röra på mig efter senaste tidens resor, stillasittande och värdelösa mathållning.

Idag är jag ledig, hur nu det ska gå ihop med deadline på söndag, men så måste det bli. Jag var uppe alldeles för tidigt för att vara utvilad nog och istället satsar jag på att jobba hårt lördag och söndag.
Jag ska strax lägga mig igen strax.

Jaha. 
Fredag.
Vad säger man? Bra dag så här långt!

Hoppas att ni får en finfin helg!

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Nu är det kyligt! Bra du hade din hatt!

Åsa Hellberg sa...

Ja, svinkallt :)